Bandırma’da faaliyet gösteren CNK Yapım, gelecekte tiyatro ve oyunculuğa dair gerçekleştirmek istedikleri hedeflerinden bahsederek yereldeki tiyatro ve oyunculuk yaklaşımına dikkat çekti.
CNK Yapım’ın sahibi Cüneyt Yeşildere, Bandırma’da hayat verdiği tiyatronun büyülü dünyasıyla adından söz ettiren kuruluşun hikayesini paylaştı. Pandemi sonrasında Bandırma’ya gelerek faaliyetlerine başlayan CNK Yapım, tutku ve özveriyle her bir oyununu sergilemeye devam ediyor. İstanbul’da birçok tiyatro firmasının bulunduğu bir piyasa yerine, Bandırma’da, yerelde faaliyet göstermeyi tercih eden Yeşildere, bu kararının daha kıymetli olduğunu belirtti. Tiyatro sektörünün İstanbul’da var olmakla birlikte Anadolu’nun belirli bölgelerinde çok az olduğunu söyleyen Yeşildere, bu noktada insanların kendi emekleriyle bir şeyler yapmaya çalıştığını ve bu durumdan ilham alarak yapım şirketi oluşturma yoluna girdiklerini ifade etti.
YEŞİLDERE’NİN TİYATRO SERÜVENİ
Oyuncu olma hayalini destekleyen ailesinin desteğiyle bu yolda ilerlediğini aktaran Yeşildere, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Oyunculuk Bölümü mezunu olduğunu ve içsel tekniği fiziksel tekniğe dönüştürebilmek adına çeşitli eğitimler aldığından söz etti. Yeşildere, “Doğaçlama ve dans atölyelerine katıldım. Üniversite zamanında ‘Büyülü Sahne’ adındaki tiyatro oyununda yer aldım. İstanbul’da Sadabat Tiyatrosu’na gittim. Bir arkadaşımla birlikte yazdığımız ‘Kül’ oyununu sahneledik. Bu oyun, bozulan etik anlayışının nasıl şekillendiğini ele alarak kadın cinayetleri ve taciz gibi konulara değindi. Oyunumuz, Afife Jale Tiyatro Ödülleri’nde aday gösterildi, ancak pandemi nedeniyle etkinlikler sekteye uğradı.” dedi. Cüneyt Yeşildere ayrıca TRT Yangın Günleri dizisinde de rol aldığını ifade etti.
“ATÖLYE ÇALIŞMALARIMIZDA ÖZÜMÜZE DÖNÜYORUZ”
CNK Yapım’ın düzenlediği atölyelerle katılımcıların içlerindeki çocuğun konuşmasına izin vererek kendilerini özgürce ifade etmelerini teşvik ettiğinden söz eden Yeşildere, “Yaptığımız atölyelerde keyifli etkinlikler yapıyoruz. Özümüze dönüyoruz. Gençler çekingen davranıyorlar. İçimizdeki çocuğu toplum baskıları yüzünden bastırmışız. O çocuk konuşsun istemiyoruz. ‘Ağırbaşlı ol’, ‘Hanım hanımcık ol’ diyerek engellemişiz. Kişilere eğitim vererek, sahne deneyimi kazandırarak, toplum baskılarının etkisinden kurtulup kendilerini keşfetmelerine yardımcı oluyoruz.” dedi.
YETENEKLERİ KEŞFETMEK VE ÖZGÜVENİ ARTIRMAK İÇİN İDEAL BİR ADRES
Tiyatro eğitimi almak isteyenlere “Temel Oyunculuk” atölyesine katılmalarını tavsiye eden Yeşildere, eğitimde kişilerin potansiyel yeteneklerini keşfetmelerine yardımcı olduklarını belirterek sahnede rol aldıktan sonra yaşanan heyecanın insanlara farklı bir özgüven sağladığını söyledi. Yeşildere, eğitim kazanımının sadece özgüvenle sınırlı kalmadığını vurgulayarak “Kişinin bir yeteneği vardır ve o kişi yeteneğinin farkında değildir. Bizler bunu keşfetmenizi sağlıyoruz. Sadece özgüven olarak düşünmemek gerekiyor. İnsanlarımız diksiyon, hitabetlerini geliştirmek için de bu eğitimi tercih ediyorlar. Farklı çalışmalarımız oluyor. Bu eğitimi alanlar daha akıcı konuşuyor, günlük hayatta da daha rahat hareket ediyor.” diye konuştu.
“HEDEFLERİMİZİ BANDIRMA’DA GERÇEKLEŞTİRMEK İSTİYORUZ”
“Hacivat ve Karagöz Sokakta” oyunuyla Bandırma’ya renk katan ekip hedeflerinden bahsetti. 20-25 sahnelerinde tek kişilik oyunlar ve küçük stand-up gösterileri planladıklarını söyleyen Yeşildere, “Yetişkin oyunumuzu geliştiriyoruz. İki kişilik bir oyunu kendi sahnemizde oynamak istiyoruz. İnsanları ısındırarak daha sonra talebe göre buradaki mekanlarda da sahne alabiliriz. Bir çocuk oyunu daha yapmak istiyoruz.” dedi. Bandırma’nın sahip olduğu güzel sahil ve kordon bölgesini değerlendirmek amacıyla memleketin ruhunu ve doğasını ön plana çıkaracak bir dizi çekme isteklerinin de olduğunu kaydeden Yeşildere, mekânsal olarak Bandırma’nın hiçbir eksikliğinin olmadığını söyledi. Dizi-film işlerinin bir süreç olduğunu altını çizen Yeşildere “Şu an yolun başındayız. Güzel hedeflerimiz var ama önceliğimiz oyunlarımızı gösterebilmek. Oyuncu arkadaşlarımız var ama sponsorluk konularında sıkıntı yaşıyoruz. Bunları aşabiliriz ve hedefimize inanıyoruz. Hedeflerimizi Bandırma’da gerçekleştirirsek çok iyi olur.” dedi. Yeşildere, kendi oyuncu kadrolarını oluşturarak tiyatroyu ve oyunculuğu bir meslek olarak gören kişilerden bir ekip kurma hedefi olduğunu da sözlerine ekledi.
“TİYATRO SANATI DEĞERİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ AÇISINDAN SIKINTILAR DİKKATE ALINMALI”
Tiyatrocuların yaşadığı sıkıntılara dikkat çeken Yeşildere, tiyatro sanatının değeri ve maddi sürdürülebilirlik açısından bu sıkıntıların önem teşkil ettiğini vurguladı. Yeşildere, “Maddi sıkıntılar çok oluyor. Ücretsiz düzenlenen tiyatro oyunlarına sembolik de olsa bir fiyat konulmalı. Ücretli biletler, oyuncuların giderlerini karşılamasına ve gelecekteki prodüksiyonlara yatırım yapmasına olanak sağlar. Belediyeler şehre getirdikleri tiyatroya sembolik ücretler koyabilir.” dedi.
Haber: Belit Pektezel